In mijn dropbox tref je mijn eerste plannen voor een ontwerp van een leerlingvolgmodel aan.N.a.v. de analyse van het curriculum van Wittering.nl ben ik tot dit ontwerp gekomen. ideeën voor herontwerp
Een duidelijke beschrijving van het concept van Wittering.nl. Een uitdaging om daarvoor een efficiënt kindontwikkelvolgsysteem op te ontwikkelen. Ga je de analyses m.b.v. de onderwijsmodellen Curriculair spinnenweb, E-kubus, Ontwikkelniveaus (Dreyfus, 1980) nog uitwerken en op je blog zetten? Lijkt me interessant.
Wat een duidelijke en beknopte beschrijving van de analyse! Ik zie ook dat je al zeer vaardig bent met het technische stuk van LA2, gebruik maken van 't blog, dropbox. Dat is erg knap hoor! Het lijkt me interessant om hierover in gesprek te gaan (dat geldt overigens bij iedereen) om elkaar scherp te houden en te voorzien van andere (nieuwe) inzichten. Ik denk dat ik op dat gebied veel van je kan leren.
Complimenten voor de uitgebreide beschrijving aan de hand van de vragen van week 2 en Van Den Akker. We hebben nu een heel precies beeld van het curriculum van je school. Ook leuk dat je ons een inkijkje geeft middels foto's van de school. Verder zien we jouw digitale vaardigheden groeien en dat is goed om te zien.
Een praktische tip: Ondanks dat je dropbox prima gebruikt, probeer in tekst even een kort regeltje toe te voegen, wat onder de link te vinden is. Dat is handig voor externe feedback-gevers straks.
BEOORDELING VAN DEZE OPDRACHT:
We sturen op prestatie-indicatoren zoals je weet. Als je onze feedback voortzet in de rest van het ontwerp krijg je de score "Goed" op de schaal:
DE SCHAAL: Kritisch-analytische vermogen wordt getoond m.b.t. de ontwikkelpunten van de eigen school. Je ontwerp sluit hierbij aan.
JOUW PRESTATIE: Je toont kritisch-analytisch vermogen door een overzichtelijk en zeer volledig beeld van het curriculum van jouw school te schetsen. Je ontwerp lijkt bij deze analyse aan te gaan sluiten en is boevendien erg ambitieus.
DE SCHAAL: Je eigen affiniteiten stijgen dus niet uit boven het belang van de school. Je kijkt kritisch naar de ontwikkelpunten van de eigen school door een goede curriculumdocument-analyse en bijbehorende redenering.
JOUW PRESTATIE: Je neemt een objectieve houding aan. Alle analyse elementen die wij gevraagd hebben onder week 2, zitten in je analyse tot in groot detail. Je analyse is daarnaast ook nogeens heel prettig beschrijvend en toegankelijk voor de lezer. Je sluit aan bij de zone van nabije ontwikkeling van de school.
DE SCHAAL: Ook bevraag je collegae regelmatig en betrek je hen zichtbaar in je ontwerp, bijv. vragen om feedback op ontwerpblog en ook daadwerkelijk anticiperen op hun feedback eventueel via feedbackformulieren of zelfs in directe vormen van co-development
JOUW PRESTATIE: Ik zie al feedback van een collega op de blog. Probeer ook alvast na te denken over direct co-developers voor je functioneel ontwerp. Je noemde al een ICT-partij?
TUSSENOORDEEL VOOR DEZE SCHAAL:
Je krijgt de beoordeling "goed" voor deze schaal, mits...:
1. De belangrijkste ontwerpdoelen gevonden in de curriculum analyse meegaat nemen in je ontwerp 2. Je collega(e) straks in co-development gaat betrekken
Extra: De onderwijsmodellen zijn waarschijnlijk niet toereikend voor jou. Danielle geeft via Dimphy literatuur mee voor je over Design Research principes.
Formuleer zelf je actiepunten en dan kun dit punt even "aftekenen" (ofwel dit zijn de stapsgewijze formatieve momenten, aan het einde (summatief moment) heb je dan vrij weinig nog te doen).
Een duidelijke beschrijving van het concept van Wittering.nl. Een uitdaging om daarvoor een efficiënt kindontwikkelvolgsysteem op te ontwikkelen.
BeantwoordenVerwijderenGa je de analyses m.b.v. de onderwijsmodellen Curriculair spinnenweb, E-kubus, Ontwikkelniveaus (Dreyfus, 1980) nog uitwerken en op je blog zetten?
Lijkt me interessant.
Hey Marianne,
BeantwoordenVerwijderenWat een duidelijke en beknopte beschrijving van de analyse!
Ik zie ook dat je al zeer vaardig bent met het technische stuk van LA2, gebruik maken van 't blog, dropbox. Dat is erg knap hoor!
Het lijkt me interessant om hierover in gesprek te gaan (dat geldt overigens bij iedereen) om elkaar scherp te houden en te voorzien van andere (nieuwe) inzichten. Ik denk dat ik op dat gebied veel van je kan leren.
Succes verder!
groetjes, Stanneke
Hoi Marianne,
BeantwoordenVerwijderenWat super dat je het document hebt gelinkt in je blog! Je ICT-vaardigheden zijn in ontwikkeling, ga zo door.
Tot morgen!
Beste Marianne,
BeantwoordenVerwijderenComplimenten voor de uitgebreide beschrijving aan de hand van de vragen van week 2 en Van Den Akker. We hebben nu een heel precies beeld van het curriculum van je school. Ook leuk dat je ons een inkijkje geeft middels foto's van de school. Verder zien we jouw digitale vaardigheden groeien en dat is goed om te zien.
Een praktische tip: Ondanks dat je dropbox prima gebruikt, probeer in tekst even een kort regeltje toe te voegen, wat onder de link te vinden is. Dat is handig voor externe feedback-gevers straks.
BEOORDELING VAN DEZE OPDRACHT:
We sturen op prestatie-indicatoren zoals je weet. Als je onze feedback voortzet in de rest van het ontwerp krijg je de score "Goed" op de schaal:
DE SCHAAL: Kritisch-analytische vermogen wordt getoond m.b.t. de ontwikkelpunten van de eigen school. Je ontwerp sluit hierbij aan.
JOUW PRESTATIE: Je toont kritisch-analytisch vermogen door een overzichtelijk en zeer volledig beeld van het curriculum van jouw school te schetsen. Je ontwerp lijkt bij deze analyse aan te gaan sluiten en is boevendien erg ambitieus.
DE SCHAAL: Je eigen affiniteiten stijgen dus niet uit boven het belang van de school. Je kijkt kritisch naar de ontwikkelpunten van de eigen school door een goede curriculumdocument-analyse en bijbehorende redenering.
JOUW PRESTATIE: Je neemt een objectieve houding aan. Alle analyse elementen die wij gevraagd hebben onder week 2, zitten in je analyse tot in groot detail. Je analyse is daarnaast ook nogeens heel prettig beschrijvend en toegankelijk voor de lezer. Je sluit aan bij de zone van nabije ontwikkeling van de school.
DE SCHAAL: Ook bevraag je collegae regelmatig en betrek je hen zichtbaar in je ontwerp, bijv. vragen om feedback op ontwerpblog en ook daadwerkelijk anticiperen op hun feedback eventueel via feedbackformulieren of zelfs in directe vormen van co-development
JOUW PRESTATIE: Ik zie al feedback van een collega op de blog. Probeer ook alvast na te denken over direct co-developers voor je functioneel ontwerp. Je noemde al een ICT-partij?
TUSSENOORDEEL VOOR DEZE SCHAAL:
Je krijgt de beoordeling "goed" voor deze schaal, mits...:
1. De belangrijkste ontwerpdoelen gevonden in de curriculum analyse meegaat nemen in je ontwerp
2. Je collega(e) straks in co-development gaat betrekken
Extra: De onderwijsmodellen zijn waarschijnlijk niet toereikend voor jou. Danielle geeft via Dimphy literatuur mee voor je over Design Research principes.
PS: Plaats de bovenstaande feedback in een feedbackformulier:
BeantwoordenVerwijderenhttp://dl.dropbox.com/u/4663358/Feedbackformulier.doc
Formuleer zelf je actiepunten en dan kun dit punt even "aftekenen" (ofwel dit zijn de stapsgewijze formatieve momenten, aan het einde (summatief moment) heb je dan vrij weinig nog te doen).
Goed weekend!
Hier nog wat tips rondom DR (design research):
BeantwoordenVerwijderenBestel dit boek: http://www.routledge.com/books/search/keywords/0415396344/
Dit is een zeer relevant artikel: http://projects.edte.utwente.nl/smarternet/version2/cabinet/ico_design_principles.pdf
Beste Danielle en Dimphy,
BeantwoordenVerwijderenDank je wel voor jullie feedback. Ik zal de tips meenemen in mijn ontwerp.
Groetjes,
Marianne