Op maandag 4 april heb ik een heerlijke middag en avond beleefd samen met mijn medestudenten. Onder het genot van een hapje en drankje heb ik samen met hen"flowervaringen" gedeeld en beleefd.
Mijn ervaringen kun je lezen in bijbehorend document.
Met veel plezier hebben Stanneke, Hennie en ik aan een ontwerptaak voor de dagopening gewerkt.
Hoi Marianne
BeantwoordenVerwijderenIk lees je verhaaltje met aandacht en je dag opening is geweldig.Je bent nu aan de gang met mindfulnes.is dit aandachtstraining of meer opmerkzaamheid,of bewuste aandacht.Kun je me hier iets meer over vertellen?.
Hallo Marianne. Fijn om je bericht over deze dag te lezen. De uitwerking van onze opdracht heb ik inmiddels naar Stanneke en jou gemaild via de fontysmail.
BeantwoordenVerwijderenMet vriendelijke groeten,
Hennie
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenLieve Marianne,
BeantwoordenVerwijderenWat heb je het allemaal weer goed op papier weten te zetten. De flowervaringen die je beschrijft zijn herkenbaar, ook mij stimuleer je om hier bewust mee bezig te zijn. Fijn!
liefs,
Mutinta
Dag Marianne,
BeantwoordenVerwijderenJullie leertaak was werkelijk een flowervaring. Heel bijzonder voor ons - als docenten - om dit mee te maken. We willen deze leertaak volgend jaar als voorbeeld gebruiken voor de nieuwe studenten. Dank voor dit mooi resultaat van jullie groepsflow en creativiteit.
We weten dat je gaat werken aan een functioneel ontwerp m.b.t. tot een leerlingvolgsysteem. Flow hierin verwerken is niet direct het eerste ontwerpprincipe, waaraan je zou denken.
Echter, probeer te bedenken hoe je toch op een creatieve wijze bijv. flow condities van kinderen kan meenemen in je ontwerp. Observeren van condities waaronder een kind/kinderen wel/niet in flow geraakt/geraken, geeft interessante inzichten voor herontwerp/behoud van belangrijke flowrijke elementen in jullie curriculum.
Groet en tot maandag